Volvo FH I-Save

De zuinigste truck voor de lange afstand

Maakt u veel kilometers? Hoe meer kilometers u rijdt, des te belangrijker is een zuinig verbruik. De Volvo FH I-Save is de ultieme langeafstandstruck van Volvo Trucks. De truck is voorzien van de zuinige Turbo Compound-motor en allerlei functies die brandstof besparen. De nieuwe Volvo FH I-Save maakt tot 13% brandstofbesparing mogelijk, met behoud van het vertrouwde rijcomfort van de Volvo FH.

 

    

Motorvermogen
  • 420 pk
  • 460 pk
  • 500 pk
Cabine
  • Lage slaapcabine
  • Slaapcabine
  • Globetrotter-cabine
  • Globetrotter XL-cabine
  • Globetrotter XXL-cabine
Aandrijflijn
  • Diesel
  • Biodiesel
  • HVO
Chassis
  • Trekker
  • Bakwagen
Asconfiguratie
  • Trekker: 4x2, 6x2, 6x4
  • Bakwagen: 4x2, 6x2, 6x4, 8x2, 8x4, 10x4
  • Alle assen met luchtvering


Meer informatie op Volvo Trucks Nederland

Heeft u vragen? Aarzel vooral niet om contact met ons op te nemen.

Volvo FH I-Save benut iedere druppel brandstof optimaal

De Volvo FH I-Save is voorzien van de D13TC-motor: de zuinigste motor van Volvo Trucks tot nu toe. De motor is beschikbaar met een vermogen van 420, 460 of 500 pk.

 

Door de Turbo Compound-technologie maakt de D13TC-motor in elke cyclusstap optimaal gebruik van energie. Het resultaat: een verhoogde efficiency over het gehele toerentalbereik.  

Extra functies om brandstof te besparen

Naast de meest efficiënte motor ooit, bevat I-Save het uitgebreide LH Fuel-pakket. Dit pakket bestaat onder meer uit:

 

  • I-See op basis van kaarten
  • I-Cruise met I-Roll
  • Zuinige achterassen
  • Motoruitschakeling bij stationair draaien
  • Servopomp met variabele opbrengst

Benut de energie van de truck optimaal met I-See

De intelligente predictive cruise control I-See analyseert de route om de bewegingsenergie van de truck optimaal te benutten bij het rijden in de heuvels.

 

I-See regelt de versnellingskeuze en het optrekken en het afremmen op de motor wanneer I-Cruise is geactiveerd. I-See is voorzien van een kaart voor een exacte topografische positionering.