PERSBERICHTEN VOLVO TRUCKS

290 matches

1 of 15

• Voor het legen van glascontainers heeft de Zeeuwse Reinigingsdienst (ZRD) een Volvo FM 420 8x2 tridem in gebruik genomen. Bij een openbare aanbesteding scoorde de Volvo FM het beste op prijs-kwaliteit. Vooral manoeuvreerbaarheid, het goede zichtveld en de lage instap scoorden daarbij hoog. De levering kwam tot stand in samenwerking met Volvo Trucks-dealers Bluekens Truck en Bus en VGTC Hulst.

• Afval- en grondstoffenbeheerder Circulus-Berkel heeft drie bijzondere Volvo FM 6x2 TAG-XL kraan-containervoertuigen in gebruik genomen. Bijzonder omdat door de as-configuratie 2,5 ton extra laadvermogen gecreëerd wordt. Daardoor kan het restafval efficiënt worden ingezameld. De voertuigen werden in nauwe samenwerking met Volvo Trucks Nederland en dealer Harbers Trucks ontwikkeld en geleverd.

• Op zaterdag 25 september is het TT Circuit van Assen wederom het decor voor het NK Veiligste Chauffeur. Uit een deelnemersveld van circa 1000 vrachtwagenchauffeurs hebben 25 mannen en vrouwen zich gekwalificeerd voor de landelijke finale. Zij gaan hun kennis en kunde tonen en moeten onder andere een aantal uitdagende praktijkproeven afleggen. Martin Kolff was in 2019 de winnaar van het laatste NK.

• H. van Wijk Transport heeft een Volvo FE Electric 6x2 met kipperopbouw en autolaadkraan in gebruik genomen. De volledig elektrisch aangedreven truck wordt ingezet voor het transport van bestrating en grondstoffen voor infraprojecten in Amsterdam. Dat Volvo Trucks de truck af fabriek produceert en levert, was voor H. van Wijk Transport de belangrijkste reden om voor de Volvo FE Electric te kiezen. De truck is geleverd door Volvo Trucks-dealer Volvo Group Truck Center Aalsmeer.

• Logistiek dienstverlener Sanders|Fritom uit Uden heeft onlangs twee nieuwe Volvo’s FM in gebruik genomen. Twee anderen volgen later dit jaar. De 4x2-trekkers met 13-liter motor en 420 pk worden ingezet als LZV of voor de 24-uurs distributie aan particulieren en bedrijven. Vooral de lage instap, het goede zichtveld en het gunstige verbruik waren voor Sanders|Fritom redenen voor de nieuwe Volvo FM te kiezen. De trekkers werden geleverd door Volvo Trucks-dealer BAS Truck Center.

• Volvo Trucks introduceert een online bestuurdershandleiding. Chauffeurs kunnen daarmee altijd en overal kennis opdoen over hun truck. Doordat de handleiding online staat, hoeven chauffeurs niet te wachten totdat hun truck is geleverd: ze kunnen voor aflevering al heel veel te weten komen over allerlei functionaliteiten. Na aflevering en tijdens gebruik dient de bestuurdershandleiding als naslagwerk. Het eenvoudig up-to-date kunnen aanbieden van de allerlaatste informatie was voor Volvo Trucks de voornaamste reden om het handboek te digitaliseren.

• De gemeente Rotterdam heeft onlangs de eerste Volvo FE Electric met elektrische kraakpersopbouw in gebruik genomen. De truck wordt ingezet voor het emissie- en geruisloos inzamelen van huisvuil in de binnenstad van Rotterdam. De belangrijkste motivatie om de openbare aanbesteding te gunnen aan Volvo Trucks was het feit dat de Volvo FE Electric af fabriek geproduceerd wordt waardoor alle onderdelen optimaal op elkaar afgestemd zijn en een efficiënte én duurzame productie gerealiseerd kan worden.

• Logistieke dienstverlener Nedcargo heeft een nieuwe Volvo FH LNG-truck in gebruik genomen voor een pendeldienst tussen Utrecht en het warehouse van Nedcargo in Tiel. Op 12 juli overhandigde directeur transport en distributie Geert van Eijk van Nedcargo de sleutels van de nieuwe truck aan de chauffeurs die de pendeldienst gaan onderhouden.

• Na onlangs de keuze voor het duurzame (Bio-)LNG te hebben gemaakt, maakt Rebro Transport nu een verdere omslag naar alternatieve aandrijflijnen. Het bedrijf neemt binnenkort een Volvo FE Electric in gebruik en heeft onlangs een order getekend voor een Volvo FH Electric 6x2-bakwagen. Deze truck wordt ingezet met drie wissellaadbakken op een vaste route tussen drie locaties in Nederland.

• De drie toonaangevende fabrikanten van bedrijfsvoertuigen Volvo Group, Daimler Truck en de TRATON GROUP hebben een niet-bindende overeenkomst getekend voor het installeren en exploiteren van een hoogwaardig openbaar oplaadnetwerk voor batterij-elektrische zware langeafstandstrucks en touringcars in heel Europa. Het gezamenlijke doel is om de opbouw van laadinfrastructuur te initiëren en te versnellen en daarmee het vertrouwen van transporteurs te vergroten en de transformatie naar klimaatneutraal vervoer te ondersteunen.

• Volvo Trucks is voorbereid om met de onlangs geïntroduceerde Volvo FH-, FM- en FMX Electric een snelle verschuiving naar duurzamer transport en een grote opleving in de elektrificatie van zwaar wegvervoer te bewerkstelligen. Innovatieve technologie op basis van een gedeeld en bewezen fundament maakt de voertuigen geschikt voor een breed scala aan transportopdrachten. Dit maakt het voor transportbedrijven eenvoudiger om te starten met het elektrificeren van hun eigen wagenpark.

• Logistiek dienstverlener Simon Loos gaat 22 Volvo FH 420 trekkers op LNG in gebruik nemen. Afgelopen woensdag leverde Volvo-dealer LVS Trucks de eerste, compleet in Simon Loos kleuren, uit. De trucks gaan met name ingezet worden voor landelijke netwerkdistributie vanuit Nieuwegein/Geldermalsen. De keuze voor LNG maakt voor Simon Loos een flinke CO2-reductie mogelijk.

• De klimaatdoelstellingen van de Volvo Group zijn in overeenstemming met wat de meest recente klimaatwetenschap nodig acht om de opwarming van de aarde op maximaal 1,5 °C te houden. Volvo Group’s voorstel om de doelstellingen van het Klimaatakkoord van Parijs te bereiken, is nu goedgekeurd door het Science Based Targets-initiatief (SBTi).

• Met de Volvo FM X-Light 10x4 wordt een nieuwe norm voor duurzaam werken in de bouw- en infrasector geïntroduceerd. De truck combineert een extreem hoog laadvermogen van ruim 33 ton met de laagste CO2-belasting per ton/kilometer. De Volvo FM X-Light is een gezamenlijk project van Volvo Trucks-dealer LVS Trucks, Terberg Techniek en Gijsbertsen, dat de lichtgewicht, geïsoleerde kipperopbouw heeft ontwikkeld.

• DFDS - het grootste transport- en logistiekbedrijf van Noord-Europa - en Volvo Trucks bundelen hun krachten om elektrisch rijden met zware transporten mogelijk te maken. Als eerste stap zet DFDS een volledig elektrische truck in om onderdelen te leveren aan de Volvo Trucks-fabriek in de buurt van Göteborg. Het initiatief markeert een belangrijke stap voor het realiseren van een fossielvrije toeleveringsketen voor de Volvo Group.

• Sinds kort is het mogelijk om een nieuwe, zelf samengestelde Volvo-truck op een bedrijfsterrein, parkeerplaats of zelfs in de huiskamer te plaatsen. Dit kan met de nieuwe Augmented Reality-app in combinatie met de Volvo Truck Builder.

• Om de veiligheid te verbeteren, heeft Volvo Trucks een akoestisch waarschuwingssysteem met unieke geluiden ontwikkeld voor zijn elektrische voertuigen. Het door Volvo ontworpen signaal verhoogt de veiligheid door voetgangers, fietsers en andere weggebruikers bewust te maken van naderende trucks, die anders vrijwel geluidloos zouden zijn. Tegelijkertijd zijn de geluiden ontworpen om aangenaam en onopvallend te zijn, zowel voor de bestuurder als voor anderen in de buurt.

• Recentelijk heeft Cargo Service Europe (CSE) uit Oss een order getekend voor 60 nieuwe Volvo FH LNG-trucks. De order bestaat uit 20 Volvo FH 4x2 LNG-trekkers en 40 Volvo FH 6x2 LNG-trucks met naloopas. Alle trucks hebben een vermogen van 460 pk. De voertuigen worden ingezet voor het transport van lege blikken naar frisdrank- en bierfabrikanten en dienen ter verduurzaming van het huidige wagenpark van CSE. Vooral het gegeven dat er met (Bio-)LNG een aanzienlijke CO2-reductie gerealiseerd kan worden, was voor CSE reden om over te stappen op LNG-trucks.

• Vrijbloed Transport uit Haarlem heeft onlangs een Volvo FE Electric in gebruik genomen. Het is de eerste 100% elektrische truck met knijperinstallatie die af fabriek werd geleverd. Het voertuig met autolaadkraan en tweezijdige kipper wordt voor Dura Vermeer ingezet bij binnenstedelijke wegenbouwprojecten in en rondom Amsterdam. Het is de eerste zware elektrische truck die binnen de GWW-sector wordt ingezet.

• Om het aantal ongevallen terug te brengen en de bewustwording voor een veiliger weggedrag op de kaart te zetten, organiseert TVM verzekeringen in samenwerking met een aantal partners waaronder Volvo Trucks Nederland opnieuw de zoektocht naar de veiligste vrachtwagenchauffeur van Nederland. Het NK Veiligste Chauffeur 2021 gaat vandaag officieel van start.

290 matches

1 of 15