Nieuwe Algemeen Directeur Volvo Group Truck Center

Na ruim 25 jaar werkzaam te zijn geweest binnen de Volvo-organisatie waarvan de laatste 20 jaar als Algemeen Directeur van Volvo Group Truck Center (VGTC), gaat Kees Visser per 1 januari 2022 met pensioen. Hij wordt opgevolgd door de huidige commercieel directeur van Volvo Trucks Nederland, Roeland Ruygt.
Nieuwe Algemeen Directeur Volvo Group Truck Center

Kees Visser startte in 1995 als General Manager After Sales bij - toen - Volvo Truck en Bus Nederland in eerst Waddinxveen en vanaf 1998 Beesd. Een functie die hij zag als uitdaging en de ideale combinatie tussen techniek en commercie. Vanaf 2002 was Kees Visser als Algemeen Directeur Volvo Group Truck Center nauw betrokken bij de verkoop van zowel Volvo- als Renault-trucks in de randstad. Met VGTC werd hij in 2005, 2007 en 2018 uitgeroepen tot beste Volvo Trucks-dealer van Europa. Na ruim 25 dienstjaren binnen de Volvo Trucks-organisatie gaat Kees Visser per 1 januari 2022 met pensioen.

“Ik heb in die 25 jaar aan de voet gestaan van wat misschien wel de grootste transitie is binnen de transportbranche. Toen ik in 1995 bij Volvo Trucks startte, werkten we nog met Euro 2-voertuigen. De stappen op het gebied van uitstoot en brandstofzuinigheid die sinds die tijd zijn gezet, zijn echt enorm. En we zijn er nog niet. We staan nu nog maar aan het begin van een grote transitie naar duurzame alternatieven. Een transitie waarin Volvo Trucks een leidende positie heeft. Ik ben er trots op om daar met VGTC een bijdrage aan te hebben mogen leveren”, verklaart Kees Visser.

Roeland Ruygt is benoemd tot zijn opvolger en zal per 1 januari 2022 de functie van Algemeen Directeur bij Volvo Group Truck Center overnemen. Roeland Ruygt is sinds 2000 werkzaam bij Volvo Trucks en heeft diverse posities binnen zowel Volvo Group Truck Center als Volvo Trucks Nederland bekleed. In december 2017 groeide hij door naar de functie van Director Volvo Trucks Vehicle Sales.

“De huidige transitie naar duurzame alternatieven maakt de keuze van transportbedrijven voor het type voertuig en de specificatie steeds ingewikkelder. Moeten zij gaan voor een alternatief dat al beschikbaar is, wachten op een nog duurzamere aandrijflijn of toch nu nog gaan voor een zuinige dieselmotor? Binnen VGTC zit ik dichter op de markt en zal ik samen met mijn toekomstige team klanten nog beter kunnen ondersteunen in hun investeringen voor een duurzame toekomst met behoud van hun winstgevendheid”, verklaart Roeland Ruygt.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Charles Engelaar
Volvo Trucks Nederland
charles.engelaar@volvo.com
06-51 42 71 51

Of

Cynthia van ‘t Hoff
Volvo Trucks Nederland
cynthia.van.t.hoff@volvo.com
06-22 30 24 61

U kunt erop vertrouwen dat uw persoonlijke gegevens veilig zijn bij ons. Ons privacy statement vindt u hier. Wilt u liever geen berichten meer ontvangen? Neem dan contact met ons op en we zullen uw gegevens verwijderen.