Persberichten Renault Trucks

20 matches

1 of 1

• Renault Trucks zet zijn investeringen in elektrische mobiliteit voort. Vanaf 2023 zal er een volledig elektrische Renault Trucks-range beschikbaar zijn voor elk segment, namelijk distributie, bouw en lange afstand. Om deze ontwikkelingen te ondersteunen en om een volledige en concurrerende range Renault Trucks-modellen op de markt te kunnen aanbieden, richt de onderneming een organisatie op die zich specifiek bezighoudt met elektrische mobiliteit. Renault Trucks bevestigt hiermee zijn inzet voor transport zonder fossiele brandstoffen.

`
  • In 2021 zullen de Renault Trucks-modellen voor het langeafstandstransport (T High en T) en voor de bouw (C en K) evolueren op het gebied van chauffeurscomfort, veiligheid en productiviteit. Voor het eerst in de vrachtwagenindustrie zal de Franse fabrikant zijn vrachtwagens presenteren in de videogame Euro Truck Simulator 2 en een virtuele rijervaring aanbieden.

`
  • In een jaar dat gekenmerkt werd door een ongekende gezondheidscrisis, was de prioriteit van Renault Trucks om de activiteit van zijn klanten in stand te houden. Meer dan 90% van de verkoop- en servicepunten van Renault Trucks bleven hun klanten en hun vrachtwagens verwelkomen tijdens het hoogtepunt van de pandemie. In deze ongekende context en ondanks een daling van het volume, met een totaal van 41.117 gefactureerde voertuigen in 2020, heeft Renault Trucks zijn marktaandeel weten te behouden. Een positieve indicator is dat Renault Trucks een stijging van het aantal orders heeft genoteerd van 12% ten opzichte van het voorgaande jaar.

`
  • Om transportbedrijven beter en sneller van dienst te kunnen zijn in de overstap naar schone energie, breidt Renault Trucks de 100% elektrische range uit. Er is een ruimere keuze aan accu's voor middelzware elektrische voertuigen: de Renault Trucks D en D Wide Z.E. kunnen nu worden uitgerust met 66 kWh-accupakketten. De Renault Trucks Master Z.E. is recentelijk uitgebracht in een model van 3,5 ton, inclusief een chassis cabine, als aanvulling op de versies met platform cabine en de bestelwagen van 3,1 ton die al op de markt zijn.

`
  • Vervoerbedrijf GVB heeft twee Renault Trucks D Wide in gebruik genomen. Na een aanbesteding koos GVB voor D Wide 380 6x2-configuraties met autolaadkraan en haakarm. De trucks worden ingezet bij onderhoudswerkzaamheden aan tram- en metrorails in Amsterdam. De voertuigen zijn geleverd door Renault Trucks-dealer Volvo Group Truck Center Amsterdam.

`
  • Autohulpdienst Bergnet heeft een Renault Trucks C 520 8x4-bergingstruck in gebruik genomen. Het voertuig wordt ingezet voor het bergen en repatriëren van vrachtwagens, bussen en touringcars. Het voertuig is geleverd door Renault Trucks-dealer Volvo Group Truck Center Amsterdam.

`
  • Na een jarenlange hoge vraag waarbij klanten hun wagenpark massaal hebben vernieuwd, ziet Renault Trucks dat haar bedrijfsactiviteiten worden beïnvloed door de wereldwijde economische crisis na COVID-19 en door de vermindering van de vraag naar industriële voertuigen. De fabrikant, een dochteronderneming van de Volvo Group, is van plan het personeelsbestand in Frankrijk aan te passen om het concurrentievermogen te herstellen en groei op lange termijn veilig te stellen.

`
  • Renault Trucks Nederland introduceert packs, zgn. voordeelpakketten voor haar distributie en lange afstand trucks om in navolging van de standaard 3 jaar garantie het totaalconcept ‘zorgeloos ondernemen’ voor transporteurs nog completer te maken.

05/18/2020

Renault Trucks supports chauffeurs

Net als bij de goederenstroom kent de ondersteuning van Renault Trucks voor transporteurs geen grenzen, ongeacht het merk vrachtwagen. Onder de slogan “Drivers are heroes” heeft de fabrikant initiatieven genomen op nagenoeg elk gebied waarin ze actief zijn, om chauffeurs te helpen die heldhaftig duizenden kilometers blijven rijden om steden te voorzien in hun basisbehoeften, zonder vaak zelf een plek te vinden om te kunnen eten.

`
  • Vanaf heden biedt Renault Trucks Nederland standaard, als enige truckmerk, 3 jaar volledige garantie tot 400.000 km, op de aanschaf van een nieuw model T of T High en D of D Wide. Renault Trucks staat achter de hoogwaardige kwaliteit van haar producten en wil klanten op deze unieke wijze kennis laten maken met de dit jaar vernieuwde 2020 truckmodellen.

`
  • Desinfecteren van machines, werkstations en gereedschap, het dragen van gezichtsmaskers, handschoenen en overalls, regels voor sociale afstand. De productie staat stil sinds 18 maart, maar Renault Trucks bereidt zich momenteel voor op een langzame, geleidelijke en veilige hervatting van de activiteiten in alle productielocaties. Waarbij aangescherpte maatregelen worden gevolgd om de gezondheid en veiligheid van haar werknemers te blijven beschermen.

`
  • Voor Renault Trucks zijn elektrische vrachtwagens realiteit. Uit de fabriek in Blainville-sur-Orne zullen deze maand de eerste in serie gebouwde Renault Trucks D en D Wide Z.E. van de band rollen. Een belangrijke mijlpaal in de transitie van de stedelijke mobiliteit.

`
  • Om de komst van de 480 pk sterke 13 liter-motor in het jong gebruikte truckgamma te markeren, lanceert Renault Trucks de T 01 Racing. Deze speciale editie is geïnspireerd op de racewereld en ontworpen door Halle du Design. De Renault Trucks T 01 Racing is volledig gereviseerd in de Used Trucks Factory en wordt geleverd met een fabrieksgarantie van één jaar.

`
  • Renault Trucks neemt een cruciale stap in de transitie van stads-distributie naar e-mobiliteit met de ondertekening van een contract met de Carlsberg Groep voor de levering van 20 D’s Wide Z.E. Deze 100% elektrische vrachtwagens met een GVW van 26 ton worden nog dit jaar geleverd en zullen worden ingezet door de Feldschlösschen-brouwerij, de Zwitserse dochteronderneming van de Carlsberg Groep.

`
  • Goederenhub GO heeft een Renault Master Z.E. gesloten bestelwagen in gebruik genomen. Het volledig elektrisch aangedreven voertuig wordt ingezet om zo duurzaam en efficiënt mogelijk goederen en pakketten te bezorgen op Goeree-Overflakkee. Bij de keuze voor de Renault Master Z.E. speelde het hoge laadvolume een doorslaggevende rol. Het voertuig is geleverd door Renault Trucks-bedrijfswagendealer Bluekens Truck en Bus Middelharnis.

01/20/2020

Renault Trucks T High voor Gevezet

Gevezet Internationaal Transport BV uit Den Bommel heeft sinds eind vorig jaar de Renault Trucks T High rijden. Het betreft een T High 520 6x2 pusher met daarachter een Hammar sideloader. De truck wordt hoofdzakelijk ingezet voor zeecontainertransport. Het voertuig werd geleverd door Renault Trucks-dealer Bluekens Truck en Bus.

`
  • Renault Trucks introduceert de 2020-versies van zijn distributietrucks. De Renault Trucks D en D Wide zijn voorzien van een nieuw ontworpen ergonomisch en comfortabel interieur, nieuwe veiligheidsvoorzieningen en een verbeterde aerodynamica. De nieuwe distributievoertuigen van Renault Trucks zijn bovendien 100% connected.

`
  • De gemeente Goeree-Overflakkee heeft een Renault Master Z.E. in gebruik genomen. Het volledig elektrisch aangedreven voertuig wordt ingezet als mobiel gemeentehuis. De gemeente ziet in de Renault Master Z.E. een oplossing voor het verder verduurzamen van haar wagenpark. De levering kwam tot stand in samenwerking met Renault Trucks-bedrijfswagendealer Bluekens Truck en Bus Middelharnis.

11/22/2019

De mooiste Renault-truck van Nederland

Afgelopen zaterdag is de mooiste Renault-truck van Nederland gekroond. Dit gebeurde tijdens de vierde editie van de Renault Trucks-Ambassadeursdag in Utrecht. Ardie Bull, eigenaar van Bull Pallets, heeft de eerste prijs in ontvangst genomen.

`
  • Renault Trucks introduceert de 2020-versies van zijn langeafstand trucks. Kenmerken van de Renault Trucks T en T High 2020 zijn een lager brandstofverbruik en optimaal comfort voor de chauffeur, waarbij het afwerkingsniveau in de cabine top-of-the-range is.

20 matches

1 of 1