Koninklijke Euser belevert horeca met nieuwe Volvo’s FM

Logistiek dienstverlener Koninklijke Euser uit Barendrecht heeft vijf Volvo FM 380 4x2-trekkers aan de vloot toegevoegd. De aanschaf van de Volvo FM-trekkers houdt verband met de heropening van de horeca. “Horecadistributie vormt een belangrijk deel van onze activiteiten”, zegt algemeen directeur Bas Euser. “Nu de horeca grotendeels weer open is, schalen ook wij op en investeren we in meer en nieuw transportmaterieel.”
Koninklijke Euser belevert horeca met nieuwe Volvo’s FM

Beter zicht in ruime cabine
Het zijn voor Koninklijke Euser de eerste Volvo’s FM van het nieuwe model. “Met deze trucks zitten we veel in stedelijke gebieden en regionaal transport en de Volvo FM is daarvoor een perfecte truck. Het nieuwe model biedt onze medewerkers een nog betere werkplek door de nieuwe, ruimere Globetrotter-cabine, het verbeterde zicht en extra rijhulpsystemen, zoals de dodehoekcamera. Aangezien we vaak lossen op drukke locaties komen alle extra ogen goed van pas. Ook de uitstraling van de nieuwe Volvo FM spreekt mij zeer aan: er stáát echt iets.”

Koninklijk logo
Extra bijzonder is dat het de eerste trucks zijn met het nieuwe logo van Koninklijke Euser. “Sinds kort hebben we het predicaat Koninklijk en daar zijn wij erg trots op”, zegt Bas Euser. “Het is een erkenning voor de manier waarop we als familiebedrijf werken. In onze bedrijfsvoering hebben we altijd oog voor de lange termijn. Illustratief daarvoor is dat we met veel opdrachtgevers al lang samenwerken en zijn meegegroeid van transportbedrijf naar logistiek dienstverlener. Het predicaat Koninklijk is letterlijk de kroon op ons werk, vandaar dat we nu ook een kroon in ons logo hebben.”

Service en betrouwbaarheid
Binnenkort neemt Koninklijke Euser ook vijf nieuwe Volvo FH 420 4x2-trekkers in gebruik voor food- en retaildistributie. “Onze vloot telt nu 350 trucks en het aandeel Volvo-trucks neemt toe. Dat heeft alles te maken met de kwaliteit van het product en de dealer. Voor ons is betrouwbaarheid een belangrijk kenmerk in de service aan onze klanten. Wij gaan voor lange termijn relaties met onze opdrachtgevers en andersom doen we dat ook met onze leveranciers.”

Euser werkt al tientallen jaren samen met Volvo Group Truck Center. “Zij weten wat wij nodig hebben. Service is voor ons bijvoorbeeld een zeer belangrijk onderdeel: onze trucks zijn dag en nacht onderweg en als er iets is moeten we meteen geholpen worden, ook als we ’s nachts ergens staan. Volvo Group Truck Center is er voor ons als wij hen nodig hebben. Ook het uitgebreide netwerk van werkplaatsen is een pre aangezien wij verschillende locaties hebben. Zo zitten we onder meer vlak bij de vestigingen van Volvo Group Truck Center in Amsterdam en Berkel en Rodenrijs.”

Alternatieve brandstoffen
De samenwerking met Volvo Group Truck Center gaat verder dan alleen de levering en het servicen van trucks. Euser: “We kijken nu ook naar de mogelijkheden van elektrische trucks voor onze werkzaamheden. Transport gaat veranderen, denk aan de komst van zero-emissie zones in steden, en als bedrijf willen wij ook stappen maken. Dat is een weg die we samen met de dealer bewandelen.”

Over Koninklijke Euser
Koninklijke Euser bestaat ruim honderd jaar en heeft, naast het hoofdkantoor in Barendrecht, twaalf locaties verspreid over het land. Naast horeca- en retaildistributie is de logistiek dienstverlener actief in cargodistributie en pharma. Koninklijke Euser bevoorraadt apotheken huisartsenposten en ziekenhuizen.

27 september 2021
U kunt er op vertrouwen dat uw persoonlijke gegevens veilig zijn bij ons. Ons privacy statement vindt u hier. Wilt u liever geen berichten meer ontvangen? Neem dan contact met ons op en we zullen uw gegevens verwijderen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Stef Slotboom, Volvo Group Truck Center, telefoon: 088 882 25 30, e-mail: stef.slotboom@volvo.com
Website www.volvogrouptruckcenter.nl