Renault Trucks onthult TCK Evolution in ETS2

In 2021 zullen de Renault Trucks-modellen voor het langeafstandstransport (T High en T) en voor de bouw (C en K) evolueren op het gebied van chauffeurscomfort, veiligheid en productiviteit. Voor het eerst in de vrachtwagenindustrie zal de Franse fabrikant zijn vrachtwagens presenteren in de videogame Euro Truck Simulator 2 en een virtuele rijervaring aanbieden.

Renault Trucks biedt zijn fans een nieuwe, innovatieve en interactieve ervaring. Op 6 april 2021 zal de truckfabrikant de evolutie van de Renault Trucks T in 2021 onthullen in de videogame Euro Truck Simulator 2, de simulatievideogame voor vrachtwagens. Het exterieurdesign, de chauffeurspositie en de cabine-indeling worden allemaal aangepast en alles kan virtueel worden getest in de game.

De grootste evolutie in Renault Trucks sinds 2013

In 2021 vernieuwt Renault Trucks zijn leveringsprogramma voor langeafstandstransport (T High en T) en voor de bouw (C en K). Dit is de meest ingrijpende ontwikkeling sinds de totale vernieuwing van de gehele range door de fabrikant in 2013.

Voor het leef- en rijcomfort van de chauffeurs heeft Renault Trucks belangrijke verbeteringen doorgevoerd, zowel op het gebied van rijcomfort als op het gebied van leefcomfort aan boord. Het hoge veiligheidsniveau voor chauffeurs en weggebruikers stond ook centraal bij de ontwikkeling van de Renault Trucks T-, C- en K-ranges. Voor de klanten is ook de productiviteit van de voertuigen verbeterd, met een nog lager brandstofverbruik en een lagere CO2-uitstoot, en een hogere beschikbaarheid (Uptime) van de voertuigen, met name dankzij de bijbehorende Predict-contracten voor voorspellend onderhoud.

Stap nu achter het stuur van een Renault Trucks T 2021!

Op 6 april 2021 kunt u plaatsnemen in de cabine van de Renault Trucks T en T High 2021, de nieuwe ergonomie van de chauffeurscabine testen en het comfort van de truck waarderen, in stedelijke gebieden, op regionale wegen of op snelwegen. Hiervoor hoeft u alleen maar in te loggen op de pc-game Euro Truck Simulator 2, die wereldwijd door meer dan 9 miljoen spelers wordt gespeeld. Of de rijervaringen van andere spelers te delen via de hashtag #renaulttrucksevolution op sociale netwerken.

Bovendien zal de Euro Truck Simulator 2-gamecommunity vanaf 29 maart 2021 de Renault Trucks T 2021 zien staan, verborgen onder een rood doek, voor de Renault Trucks-dealers in de game. In afwachting van het oplichten van het doek biedt Renault Trucks op de sociale netwerken wedstrijden aan, waarbij vele prijzen te winnen zijn via de hashtag #renaulttrucksevolutioniscoming.

Over Renault Trucks

Renault Trucks biedt een uitgebreid voertuigengamma – van 2,8 tot 120 ton – geschikt voor leveringen in de stad, goederendistributie, constructie en lange afstandsvervoer. Het volledige gamma, van de Renault Master tot de zwaarste bouwvoertuigen, is in meer dan 100 landen verkrijgbaar. Renault Trucks is onderdeel van de Volvo Group: een van ’s werelds vooraanstaande fabrikanten van trucks, bussen, uitrusting voor de bouw en aandrijfsystemen voor scheepvaart en industriële toepassingen. De Volvo Group levert bovendien complete oplossingen op het gebied van financieringen en service . De Volvo Group heeft wereldwijd ongeveer 104.000 mensen in dienst, heeft productiefaciliteiten in 18 landen en verkoopt zijn producten in meer dan 190 markten. In 2019 bedroeg de netto-omzet van de Volvo Group 40,5 miljard euro (432 miljard SEK). De Volvo Group is een beursgenoteerd bedrijf met het  hoofdkantoor in Göteborg, Zweden. De aandelen van Volvo zijn genoteerd aan Nasdaq Stockholm.

Links

U kunt er op vertrouwen dat uw persoonlijke gegevens veilig zijn bij ons. Ons privacy statement vindt u hier. Wilt u liever geen berichten meer ontvangen? Neem dan contact met ons op en we zullen uw gegevens verwijderen.

Voor meer informatie

Janneke van Wetten, Renault Trucks Nederland – GSM: + 31 (0)6 51 26 1098 – pers@renault-trucks.com